Известие

Collapse
No announcement yet.

Тракане на място и трудно включване на скоростите като е студена

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Тракане на място и трудно включване на скоростите като е студена

    Наскоро бях пуснал тема за съединителя на моето 1.9 JTD. Смених го с т.нар. усилено Валео 325-ца. В момента имам две чуденки:

    1. На място, само понякога (!) и на свободна чувам някакво леко тракане откъм скоростите. Натискам съединителя както съм си на свободна, тракането продължава. В мига в който включа някоя скорост тракането изчезва. При само натискане на съединителя (без превключване) няма никаква промяна в шума. Нямам притрисания в движение, при тръгване и всякакви други симптоми на маховик. Но въпреки всичко има ли вероятност това тракане да е от него или да си идва чисто и просто от скоростите? Съответно тракането не е силно, но възможно ли е да е нещо сериозно и спешно за правене?
    Да кажа, че НЕ СЪМ сигурен дали това го правеше след смяната на съединителя, може и преди да го е правила, просто да не съм обърнал внимание.

    2. Това вече след смяната на съединителя - като е студена си влизат по-трудно скоростите, което преди го нямаше или и да го е имало беше едвам забележимо. Като загрее си влизат с поглед, няма проблеми. Маслото в скоростите ще го сменя профилактично така или иначе, но щом до смяната на съединителя го нямаше този проблем знам, че не е от него.


    Че другата седмица ще я вкарвам за обслужване и направо момчетата да обърнат внимание и на тези неща.

    Благодаря предварително. Колата е 147 1.9 мжет
    Last edited by ducaticorse; d.m.y г., 00:20.
    '06 Alfa Crosswagon Q4

  • #2
    И моята е така, има някакво ромолене чува се добра до лявата гума. Скоро май не съм го чувал. И първа влиза трудно зимата. За това вкарвам първо втора и тогава първа.
    Така е вече 4 години. Проверил съм всичко и е изправно. Не знам от какво е и не ми пречи.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • #3
      ...
      Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 23:41.

      Comment


      • #4
        Честно да ви кажа и аз имам подобно причукване, само че при мене е когато включвам на 1-ва (чат пат само е причукването), от 1-ва към 2-ра и от 2-ра към 3-та (пак понякога, няма значение топла ли е или не). Онзи ден смених съединителя, че стария боксуваше, но и преди да го сменя си го имаше това причукване, а скоростите си влизат нормално. Маслото в скоростите не съм го сменял все още, но майсторите като го източваха когато сменяхме съединителя казаха че си е добро, но пък ми вие 3-та скорост все едно е линейка и вече 4-та утихва и на 5-та не се чува виене и това ме накланя на мисълта да го сменя или да сложа някаква добавка поне да утихне малко!
        Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115 к.с. + remap + straight pipe ~ 150к.с.

        Comment


        • #5
          И моята е така , така че както каза колегата lordliness карай смело .
          Alfa Romeo 156 2.4 20v "TI" - Ex ..
          Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed - Ex ..
          Fiat Bravo 1.9 JTD 105hp - Ex..

          Comment


          • #6
            А колко от вас си сменят маслото на скоростната кутия ? тя е толкова важно нещо а масово несе сменя.Когато взех моята и го смених нямаше течове на масло а от нея излезе 1.6 литра къде е другото незнам.Нали съм фен на Shell (май само аз карам със Shell в форума) и в скоростната кутията ми е Shell-ско нямам проблем с трудно влизане на скоростите и шум от нея.Тук повечето хора са скептични към разните му добавки на предният ми френски автомобил имах голям зор с 1-ва и втора в стуедно време след смяна на маслото на кутията нямаше разлика след време наляхме това:


            http://www.xadoshop.bg/bg/products/x...kutii-p66.html


            Ако искате вярвайте след 30-тина изминати километри всички скорости влизаха като в масло.
            Last edited by fakirastanly; d.m.y г., 09:50.
            Alfa 147 JTD 16v 140hp Distinctive
            0w40 Shell Helix Ultra

            Comment


            • #7
              Стига с тоя "гаражен фолклор", нормална практика е в Италия и на запад да се сключва договор за поддръжка и на всеки 15000 колата е в сервиза за пълно обслужване.
              Това само в BG може да се случи, тук съм виждал нашенски майстор "да преценя", че ролките и ангренажния ремък не са за смяна, а в същото време услугата се фактурира.
              В плана за обслужване на автомобила пише, че маслото в скоростната кутия се сменя на 80000 км или 48 месеца.
              Last edited by toto99; d.m.y г., 11:14.
              Alfa Romeo 146 1.6 t.s.

              Comment


              • #8
                Аз масло на скорости не сменям и не мисля да сменям на ръчна кутия.
                Склонен съм да налея най- много добавка.
                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                Comment


                • #9
                  Най малкото прецедиго поне долей + добавката

                  Тези майстори дето на поглед преценяват всичко целата им да им попаднеш в ръчичките.Тук в нашият край неостанаха майстори само големи сервизи де работят за пари и гледат да лапнат всеки клиент предпочитам гаражен майстор нищо че работи по бавно но да прави нещата един път както си трябва.
                  Last edited by fakirastanly; d.m.y г., 13:13.
                  Alfa 147 JTD 16v 140hp Distinctive
                  0w40 Shell Helix Ultra

                  Comment


                  • #10
                    за добавки, "XAДО" върши перфектна работа, 146 1.6, Ситроен Джъмпи. Не правя реклама, че тука взеха да ми трият постовете. Ами трийте ги, споделям, че на Ситроена от 2 на 3 хъркаше и с "ХАДО" и ново масло се оправи.
                    Alfa Romeo 146 1.6 t.s.

                    Comment


                    • #11
                      това с трудното влизане на лоста и при хората и при колите се лекува с читава смазка

                      на а-калсата беше така и смених маслата и се оправи. правеше го само на студено време. и аз правех магарията първо втора после първа, ама в един момент ми писна, закарах я в сервиза, смениха маслото на скоростната кутия и тва на спирачките.

                      и вскичко заспа. че имах проблеми със спирането, като натисна по рязко спирачката и директно включваше абс-а
                      Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, 20V, 200hp NO EGR/DPF/flappers

                      Comment


                      • #12
                        Смених маслото на скоростите. По-добре е, но пак определено има какво още да се желае. Тракането на място пак го има. Може би мааалко по-леко, но го има. Като гледам май ще трябва да свикна с тези неща.
                        '06 Alfa Crosswagon Q4

                        Comment

                        Working...
                        X